Jumaat, 25 Mei 2012

Jalan-Jalan Cari Kerja

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Tanggal 25 May 2012. LeYa sudah 3 bulan belum mendapat apa2 jawatan kerja. Penat? Sudah tentu. Tapi masih mencari lagi sehingga betul2 dapat dan meneruskan kerjaya itu dengan baiknya. Sebelum ini, LeYa ade buat satu projek yang disarankan oleh sebuah company. Namun, apabila projek hampir siap, Project Director mula ambil kesempatan dengan cuba melarikan diri daripada LeYa. Huh! sengaja taknak bayar harga projek tuh la agaknye.. Mr. F cakap yang projek itu mahu dibeli oleh pihak lain. Dari situ, terus dia menyuruh saya datang dan menunjukkan hasil kerja saya tanpa ada sebarang hitam putih. Saya dan Mr. F buat tak endah jer... Jika betul2 dia perlukan projek itu, dia akan cari sampai dapat dan saya akan minta hitam putih serta minta quotation harga telebih dahulu. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Hampir saja saya merasai wang hasil usaha saya sendiri tetapi tidak disangka ditipu kerana tidak mampu bayar. 

Pendapat anda tentang projek yang saya bangunkan itu????


Bolehkah sekiranya saya menjual projek saya ke persada luar lain???

Oppsss!!! Sebelum itu tajuk projek diberikan adalah:

Title: New Web Browser >> "Briefcase Web Browser"
Developed By: Illya Farhana a.k.a. LeYa
Build on?: PHP Languages and VB.NET script
Used Software
  1. Adobe Flash Professional CS4
  2. Adobe Dreamweaver CS4
  3. Adobe Photoshop CS4
  4. Microsoft Visual Basic 2008
  5. MySQL Database
  6. XAMPP Server
  7. Microsoft Office 2010
Used Hardware:
  1. Notebook Acer Aspire 3620 with 2GB RAM 80GB HDD
  2. Desktop brand "COMPORT" with 512MB RAM 60GB HDD
  3. Inkjet Printer HP F2480 
Operating System
  1. Using Windows 7 Ultimate and Windows XP Service pack 3
Done! So, apa pendapat korang mengenai projek yang saya bangunkan ini.. Adakah ia perlu dikomersilkan pada mana-mana syarikat untuk kegunaan seharian. 



1 ulasan:

  1. [url=http://dcxvssh.com]cBWHg[/url] , mQOkUZX , http://hhmgziigpu.com

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com