Followers

Thursday, 28 June 2012

Ke mana menghilang selama 1 minggu...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua para blogger LeYa...

LeYa nak mintak maaf la sebab LeYa dah lame tak update blog ni... Hampir seminggu LeYa berada di Melaka dan broadband pulak terlupa nak bawak... isk3x...kesian sungguh kan... Balik jer ke kediaman milik ibu ayah LeYa, LeYa bukak FB ade 87 comments.... Blog ade 3 comments and follower dah bertambah... Blogwalking pun ramai.. Hehe... Baru seminggu menyepi tapi tak sangka ramai jugak yang sudi melawat LeYa Blog ni kan... Bukan nyer best sangat pun... LeYa hanya banyak menulis kisah2 kehidupan LeYa jer... tak lebih dari itu pun... Kemudian, LeYa tengok pula statistik Nuffnang.... Ok... Alhamdulillah dah meningkat... Advertlets pun naik... Hehehe... LeYa Production pun ramai datang melawat. Fuuuhhhh.... best3x.... korang semua memang terbaeeekkkkk dari ladang. support LeYa dari belakang... Ooppss... lagipun LeYa menghadiri 3 temuduga kerja dan juga sempat mengemas kedai hak bersama LeYa dan Mr. F. Tak lama lagi, LeYa Production ade office... hehehe... Meh la pakat ramai2 kunjung ke kedai saya...

Ok la kan... cukup la penerangan LeYa ke mana LeYa menghilang selama seminggu... Ni kat bawah ni, ade sedikit gambar fotografi yang LeYa sempat rakam semasa turut serta dalam pemilihan cincin sempena pertunangan pada 15 Julai 2012 nanti... Majlis Pertunangan ni adalah abg kepada Mr. F... hehe... Saya dijemput untuk mengambil fotografi majlis tersebut nanti... Kita saksikan ye... Huhuhu....

Sibuk memilih cincin....

IECA + FADLI

Lagak gaya masing-masing

Wednesday, 20 June 2012

S’excuser

Voyons apprendre le français

Écoutez et jouez le dialogue

Lucie                      : Excusez-moi, vous êtes Tristan Chardon?
Un homme              : Non, désolé.
Lucie                      : Pardon.
Lucie                      : Excusez-moi. Monsieur Chardon?
M. Chardon             : Oui.
Lucie                : Ah, bonjour. Lucie Quermalec. Je suis la directrice de la société Repro-Copie.
M. Chardon             : Ah, bonjour Madame Quermalec. Enchanté.
Lucie                      : Vous avez fait bon voyage?
M. Chardon            : Oui, merci.

Sunday, 17 June 2012

School Semester Break in Perak 2012

Virtually anyone will be spoilt for choice in regards of things to do while visiting Perak. The state has a diverse selection of destinations that can cater to the interests of almost any holidaymaker. On school holiday this year, we our family going to Perak to release tension from work. I've been very excited to shoot my lovely camera for record or save any beautiful scenery on there. I am so stunned when I saw the beauty of Allah is do. And I'm proud to be Malaysian and Muslim. 

On that day, we are going to Taiping, walking around Kuala Kangsar, dinner at Kurau Stone and the last day, we visit to Gunung Lang in Ipoh. There are a lot of beautiful scenery to capture and save in our memory. On the other hand, Perak also famous for its caves such as Gua Angin and Gua Kandu as well as its many challenging  4X4 routes or its white water rafting at Sungai Kampar. 

And for some good old-fashioned family fun, The Lost World of Tambun at New Sunway City Ipoh will not disappoint. Diversity is perhaps the main element when spending a holiday in Perak. Either it is a quiet relaxing weekend on a tropical island or a bone rattling ride through its dense jungles, Perak has it all.

Below are all pictures that I capture to make an custom album that titled "School Semester Break in Perak 2012". Hehe... I need to learn how to be a good photographer. So, I need more research, practice and improve my skill. 


A journey to Perak. stop at R&R and looks like cold places

Nice places to shoot film

Lake Taiping

The city of Taiping

Muzium DiRaja Perak, Kuala Kangsar

Danial and Faheem try to climb the gate at "Muzium DiRaja Perak"

The scenery near Zoo Taiping

Some more cousin in Safari Night, Zoo Taiping

Too many kinds of fish

Beautiful and the most beautiful at Gunung Lang

We are going to the Park by boat

Mood Happy because get some more experience before start school

The beautiful scenery of Gunung Lang's lake

Walkway to go to Park at Gunung Lang

Our family... Not at all to join our destiny

One of the sample house at Gunung Lang, Ipoh

One of the door window in sample house at Gunung Lang, Ipoh


Like Askar Wataniah...hehe...

The Happening of three cousin that songs titled "Kosong" from Najwa Latif

To see more picture about our vacation, just go to page LeYa Production

Wednesday, 13 June 2012

Episod 5: Kehidupan Aku dan Dia

Hingga hari ini aku bahagia bersama dia. Dia sering mengisi kekosongan jiwa ini tatkala hati diruntun pilu. Dia banyak menghiburkan hati yang sedang berduka lara. Entah kenapa sejak akhir ini aku sering sukar melupakannya. Dia banyak membantu ku dalam apa sahaja yang diperlukan. Aku jadi serba salah bila setiap kali ada sahaja yang ingin dibantunya. Bukan aku tak suka. Tapi dia membantu dengan penuh tekun dan ikhlas. Aku terharu saat itu. Dia seorang lelaki yang baik, penyayang dan bertanggungjawab. Dia juga begitu romantis dan suka berlawak. Ya! ada sahaja telatahnya yang akan dilakukan demi menghiburkan hatiku ini. Aku memang seronok bila bersama dengannya. 

Hari demi hari, bulan demi bulan, aku dan dia sudah menjangkau usia satu tahun berkenalan. Terasa begitu pantas sahaja masa berlalu. Terasa bagai baru sahaja kenal dengan si dia semalam. Dan, kini hubungan kami sudah 1 tahun. Selama 1 tahun ini pelbagai ragam kami tunjukkan. 

Hari itu, dia telah membawaku berjumpa dengan keluarganya sebagai mengenal diri dan keluarganya lebih dekat lagi. Terharu hatiku. Aku tahu dia betul-betul ikhlas ingin menambat hatiku. Aku turuti sahaja permintaannya. Namun, dalam hati hanya Tuhan yang tahu betapa gemuruhnya hati ku untuk bertemu dengan keluarganya. Bermacam-macam persoalan bermain dimindaku. Terimakah mereka terhadapku sebagaimana penerimaan anaknya pada diri yang serba kekurangan ini? Bagaimana perasaan aku bila aku tidak disukai keluarganya nanti? Bagaimana keadaan keluarganya? Bengis kah?? Marah kah??? Suka kah?? Duppp...daappp...duuppp...daaaappp.... jantungku dari tadi laju bergetar. Setibanya aku di halaman rumahnya, aku dipelawa masuk. Aku mengekori langkahnya dan bersalam dengan emaknya buat pembuka bicara. Lama aku berbual dengan emaknya. Emaknya suka berbual. Jadi, lama kelamaan aku tidak kekok walau baru pertama kali bertemu.

Usai itu, aku dan dia meminta izin untuk pulang. Dia yang menghantar aku pulang. Sebelum itu, kami sempat meronda bandar Melaka untuk mengisi masa lapang kami. Hehehe... Di kala itu, kami terserempak dengan rakan-rakan kami. Dan jadi lamalah kami di situ. Kami berbual lama dan macam2 aktiviti yang dia laksanakan bagi memeriahkan perjumpaan itu. Aku seronok melihat segala telatah dia. 

Hari sudah jauh malam. Dia menghantar aku pulang. Aku harus tidur cepat. Esok kami harus bangun awal kerana sebentar tadi rakan-rakan mengajak kami untuk turut serta ke Air Terjun Gunung Ledang di Sagil. Dan, aku pun tertidurlah dengan diulit mimpi yang indah. 


>> Bersambung... 


Monday, 4 June 2012

Majlis Perkahwinan Iera + Mazlan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Pada hari Ahad semalam, LeYa bersama rakan2 meraikan majlis perkahwinan rakan sekelas kami di Port Dickson. Pasangan yang diijabkabulkan itu ialah Nor Hamirah bt Osman (Iera) dengan pasangannya Mazlan. Terasa pantas mase berlalu. Baru semalam kami bersama mengharungi detik-detik zaman persekolahan... Kini, ramai yang sudah mendirikan rumah tangga. Tak terucap oleh sanubariku betapa gembiranya hati ini melihat rakan2 seperjuangan sudah berjaya dan sudah melangkah ke alam rumah tangga. 

Ramai tetamu yang hadir. Turut serta rakan2 lain yang sudah 8 tahun tidak bertemu. Semuanya sudah berbeza dari dahulu. Ye la...dulu budak2 lagi...Sekarang semua dah dewasa... Dah 25 tahun pun... Sebab tuh ade yang dah berkahwin.. Dan tidak ketinggalan juga yang sudah mempunyai anak. Wah! bahagianya mereka kan. LeYa doakan semoga rakan2 LeYa berbahagia di samping insan tersayang hingga akhir hayat dan mendapat redha Ilahi. LeYa juga berdoa untuk diri LeYa agar memperoleh apa yang dimiliki rakan-rakan ku itu. 

Cover album Majlis Perkahwinan Iera + Mazlan

Rakan-rakan sekelas yang turut hadir memeriahkan majlis

Kedua mempelai yang sama cocok dan padan