Sabtu, 19 Oktober 2013

Episod 10: Destinasi Cintaku

Perhubungan mereka berjalan seperti sedia kala. Setiap hari, Zol akan buat panggilan. Setiap selang dua minggu atau tiga minggu, mereka berjumpa walaupun hanya sebentar. Menonton wayang dan menyanyi karaoke sudah menjadi lumrah mereka berdua tika itu. Mereka berdua senantiasa bersama walau ke mana mereka pergi.

Paling menyeronokkan, LeYa dapat bersama Zol sepanjang percutiannya di Genting Highlands bersama rakan-rakan sepejabat yang lain semasa menetap di Kuala Lumpur. Tiada yang mengganggu. Mereka berbual, bergurau, bercerita dan bermesra. Memang menghiburkan. Tapi yang paling indah, Zol membelikannya satu set minyak wangi berjenama "Gucci by Flora" di situ sebagai hadiah. 

"You tak kisah kan kalau I bagi hadiah ni..."

"Hmmm...why not I mesti kisahkan... Of course I terima dengan hati yang ikhlas lagi berseri-seri.."

"How about your parents?"

"You.... I told you already. Ibu and ayah are accepted you as son-in-law..So..."

"So... I'll may be happy.. Jangan jealous...Hahahaha..."

"Eeeeee.....mengada-ngada..."

Begitulah keindahan yang kami sering ciptakan sejak kami bertemu sewaktu ketika dahulu. Segala memori indah kami sering aku semadikan di dalam sanubari dan gambar-gambar kenangan ku buat album untuk ditatap setiap kali rindu bertamu di hati. 

Anehnya cinta, bila dua hati saling merindu pad bait kata-kata. Tanpa kenal wajah, tanpa dengar suara, LeYa dan Zol saling bertingkah rasa. Hubungan ini harus dimaknakan segera. Sudah diikat tali pertunangan beberapa bulan yang lepas. Kini, menunggu saat dan ketika untuk disatukan. 
Hari-hari berikutnya, bila dua hati berjauhan, rindu datang bertamu. Saat itu, pada malam hari ketika Zol pulang dari tempat kerja dan sudah menyiapkan persiapan diri, panggilan telefon akan dibuat pada pujaan hati. Berbual dan bergurau di talian mengubat rindu di hati tatkala itu. Berbincang mengenai persiapan untuk diri masing-masing menjadi lumrah sebelum menamatkan perbualan. Perhubungan yang tidak diduga telah merapatkan hubungan silaturrahim antara dua insan. 

Bersambung >>

2 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com