Isnin, 14 Oktober 2013

Menjelang Aidiladha...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Sehari sebelum umat Islam menyambut Hari Raya Aidiladha, ramai kaum ibu atau wanita sibuk di dapur untuk menyediakan juadah malam takbir raya, termasuklah LeYa dan ibu. LeYa bertungkus-lumus membantu ibu di dapur dari pagi hingga ke petang. Di taman perumahan tempat LeYa tinggal ini sungguh meriah pada malam raya Aidiladha sama seperti di musim perayaan Aidilfitri. Kadang-kadang terdengar bunyi dentuman mercun yang dimainkan oleh kanak-kanak atau remaja lelaki. Kemudian, usai solat Isyak para jemaah surau akan diberi mengikut kumpulan untuk turut serta bertakbir raya dari rumah ke rumah. 

Suasana di taman perumahan ini mengekalkan ukhuwah fillah yang terjalin antara jiran tetangga. Kerukunan dan keharmonian tetangga di sini sangatlah meriah. Kadangkala, kami juga akan mengadakan gotong-royong beramai-ramai memeriahkan suasana majlis seperti majlis kenduri kahwin, kesyukuran dan sebagainya. Semangat dan silaturrahim yang terjalin masih kekal utuh hingga kini.

Dalam pada kesibukan LeYa membantu ibu di dapur, LeYa mendapat lagi rezeki dari Allah S.W.T.. LeYa menyemak Nuffnang dan mendapati ada satu lagi syarikat pengiklanan telah masuk ke LeYa's Blog. Ini adalah CPUV yang ketiga untuk bulan Oktober ini. LeYa panjatkan kesyukuran pada Ilahi yang memberi segala rezeki pada LeYa menjelang Aidiladha ini.


Syarikat pengiklanan yang telah berjaya masuk ke blog ini adalah "Sunsilk Samson S".



Terima kasih sangat LeYa ucapkan pada Nuffnang yang baik budiman...

4 ulasan:

  1. tahniah sis for cpuv. salam aidil adha jugak. :)

    BalasPadam
  2. salam aidiladha leya :)
    ika pun busy tolong mama, tapi sempat curi tulang online hewhew

    BalasPadam
  3. bestnya dpt click dari nuff :)..ehe...

    BalasPadam
  4. Wow. Kira duit raya Cik Nuffnang la tuu. Tahniah ye sis Leya.

    Dikesempatan tu Tiey nak ucapkan Salam Eidul Adha :)

    My recent post : Hadiah Daripada KLIPS

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com