Followers

Tuesday, 12 February 2013

Episod 6: Jauh Perjalanan Luas Pandangan

Hai semua... Lama sudah LeYa tidak menghabiskan "Kisah Kita" ini. Hari ini, LeYa diberi kesempatan dan ilham untuk menulis episod seterusnya. Bukan mudah untuk menjadi seorang penulis yang baik. Ia memerlukan idea-idea bernas dan pembacaan dari artikel2, majalah2 dan novel bagi menambahkan lagi ilmu yang tersimpan kukuh di dada.

************************

Hari yang dinantikan telah tiba. Hari ini aku akan bertolak ke Air Terjun di Sagil, Johor bersama si dia dan rakan-rakan. Hati tatkala itu hanya Tuhan yang tahu betapa seronoknya rancangan yang selama ini tidak menjadi telah jadi kenyataan. Jam menunjukkan 8.00pagi. Aku sabar menunggu si dia untuk turut sama ke sana. Beberapa minit kemudian, dia datang dengan senyum simpulnya membuatkan aku tidak jadi untuk bertanya lanjut. 

"Sorry, I'm late... I help my mom first to clean up the rubbish in home. So dirty you know... hehehe..."

Mendengarkan penjelasan yang aku rasa tidak perlu untuk masam muka padanya, aku tersenyum sendirian. Hatiku terdetik mengatakan yang baik juga dia dalam membantu kerja-kerja rumah.

"Okay syg... Manje don't care. At least you can explain the truth". kataku sambil tersenyum sumbing.

Kami pun meneruskan perjalanan ke Sagil. Perjalanan yang mengambil masa 30minit itu memberi aku lebih banyak berimaginasi sendirian. Berbanding si dia yang tekun memandu kereta ke tempat yang dituju. Aku bermonolog lagi mengenangkan perhubungan kami. Aku takut untuk berpisah dengannya kerana aku sayang kannya sama seperti si dia sayangkan aku. Aku perlu berdoa dan terus berdoa agar Allah makbulkan permintaanku.

Dan, perjalanan yang memakan masa setengah jam itu pun telah menemukan kami dengan destinasi kami yang dituju. Aku keluar dengan perasaan penuh nyaman dan seronok menghirup udara yang segar. Si dia mengeluarkan barang-barang dari belakang kereta dan memimpin aku untuk mencari tempat mandi yang lebih baik. Rakan-rakan yang lain hanya menuruti kami dari arah belakang. 

Kesejukan airnya membuatkan aku menggigil seketika. Dipandang aku menggigil kesejukan, dia memberi isyarat supaya aku naik dan makan serta istirehat. Aku menurutinya. Aku makan dengan laju sekali. Apabila kesejukan, sudah pasti perut menjadi lapar. Hal itu membuatkan aku makan dengan lahapnya. 

Setelah hampir jam 2.00petang, kami bersiap untuk pulang ke Melaka semula. Kami sempat merakam gambar kenangan bersama untuk disemadikan dalam laptop kesayanganku. Aku juga turut bergamabar berdua dengannya untuk simpanan yang teristimewa di hatiku. 

Perjalanan pulang ke Melaka telah membawa aku khayal dan tertidur tidak sedarkan diri kerana kepenatan di pagi hari. Bangun sahaja, sudah sampai di Melaka. Aku tersenyum sekali lagi bila mengetahuinya dan mencubit bahagia ke pahanya kerana tidak mengejutkan ku ketika dia memandu pulang tadi. Si dia hanya tertawa dan menggayakan aksi tidurku di dalam kereta. Aku berkejaran mendapatkannya untuk memukulnya. Aku bahagia saat itu. Aku amat berterima kasih pada Ilahi kerana telah menemukan aku dengannya..

>> Bersambung... 

Tasha sudah berpunya

Sumber dari Berita Harian.
pix_gal0

Selepas berkali-kali diajukan pertanyaan soal teman hidup, barulah gadis berusia 26 tahun ini akur. Dia akhirnya mengaku sedang bercinta dengan jejaka yang dikenalinya sejak enam tahun lalu.

Pada mulanya, Tasha Shilla atau nama sebenarnya Natasha Sheila Abd Razak, enggan bercakap soal cinta. Ini kerana dia takut dirundung kontroversi lagi.
Tapi selepas dipujuk barulah dia bercerita, tapi dia lebih suka merahsiakan identiti jejaka berkenaan.

“Saya tak mahu buka cerita cinta. Kalau ada pun, tunggulah nanti bagaimana.

Apa yang boleh saya katakan, dia bukan orang dalam industri seni dan dia memahami kerjaya Tasha.

“Dia juga menyokong apa yang saya buat, lagi pun memang saya tak suka lelaki yang mengongkong hidup saya,” ujarnya.

Tasha ditemui ketika menjayakan sidang media drama terbarunya, Rindu Bertamu Di Abu Dhabi di Al-Halabi Lounge, Hotel JW Marriot di Kuala Lumpur, barubaru ini.
Berganding bersama Fahrin Ahmad, Fouziah Gous, Aiman Hakim Ridza, Sharizal Jaszle, Lydiawati dan Datuk Rahim Razali dalam drama terbitan Zeel Production, Tasha yang menghidupkan watak Ain Farohah teruja dengan drama bersiri pertamanya tahun ini.

Jika tahun lalu wajahnya banyak menghiasi telefilem, tahun ini, Tasha merancang kembali sibuk dengan drama bersiri pula.

Hampir sebulan menetap di Abu Dhabi untuk menjayakan penggambaran drama itu, Tasha yang kali pertama berkunjung ke negara itu, gembira dapat berlakon di tempat orang.

“Saya bukan saja menjayakan drama Rindu Bertamu Di Abu Dhabi, malah menjalani penggambaran telefilem Cinta Burj Al-Khalifa. Selepas selesai dengan dua penggambaran ini, saya akan terikat pula dengan drama Epilog Cinta Kirana.

“Jika lihat tahun lalu saya banyak buat telefilem, kali ini saya merancang memperbanyakkan drama episod,” katanya.

Tasha turut mengajak peminat menonton aksinya dalam Rindu Bertamu Di Abu Dhabi.

“Saya mencadangkan peminat menonton drama ini kerana ia mempunyai cerita yang hebat, macam filem Kabhi Kushi Kabhi Gham,” kata Tasha yang mahu fokus dengan kerjanya tahun ini.

Tergambar keceriaan pada wajah apabila diberitahu dirinya sudah tidak lagi dilanda kontroversi, akui Tasha, dia lebih gembira berbicara soal kerja dan hidup lebih tenang tanpa kontroversi.

Thursday, 7 February 2013

Majlis Pertunangan Syahiera & Fazil