Followers

Saturday, 19 April 2014

Detik itu...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Syukur alhamdulillah kerana masih diberi peluang untuk LeYa membuat entri di sini. Hari semakin hari LeYa terasa begitu pantas masa berlalu. Ditambah pula LeYa sedang menghitung hari untuk satu hari yang bersejarah dalam hidup LeYa tidak lama lagi. 

Counting days to get ready for big day...

Wedding

Ahahahaa... melihat gambar2 di atas LeYa seperti tidak percaya yang LeYa akan menamatkan zaman bujang tidak lama lagi. 26 tahun 9 bulan LeYa hidup bersama ibu dan ayah. Dan tiba masa yang dinanti LeYa akan bergelar seorang isteri dan akan membina rumahtangga bersama insan yang bergelar lelaki. In Shaa Allah, LeYa memohon pertunjuk dari Allah S.W.T. agar segala perancangan masa hadapan menjadi yang terbaik untuk diri ini dan keluarga. 

Empat tahun LeYa dan dia berkenalan. Sejak di UTeM lagi. Kemudian, pada 15 November 2012, beliau telah membawa rombongan masuk meminang diriku. Saat itu, aku bersyukur kehadrat Ilahi kerana masih ada insan yang bergelar lelaki yang ingin bersama ku. Berlinangan air mata tatkala cincin emas disarung jari manis tanda ingatan diri ini sudah dimiliki. Dan pada tahun, pada hujung Mei 2014, sekali lagi detik bersejarah akan membawa kami berdua ke gerbang pintu perkahwinan yang dinantikan. Kad undangan sudah pun diedarkan pada kenalan rapat dahulu. Persiapan juga sedang berjalan lancar di kedua buah rumah sama ada di pihak lelaki mahupun di pihak perempuan sendiri. 

Pernikahan adalah sunnah Rasulullah S.A.W. yang bermaksud menghalalkan di antara lelaki dan perempuan hidup bersama dan menetapkan tiap-tiap pihak daripada mereka hak-hak dan tanggungjawab. Di dalam Al-Quran terdapat banyak ayat-ayat yang menyebut mengenai pensyariatan perkahwinan dianjurkan secara langsung kepada manusia sesuai dengan tuntutan fitrah semulajadinya.
Reaksi kOrang:

1 beri komen di sini: