Ahad, 6 April 2014

Jom Belajar SEO

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Semakin hari semakin banyak tutorial untuk kita belajar membuat blog atau website. Ramai para cendekiawan lagi bijaksana dalam membina laman web telah berkongsi untuk menulis entri mengenai tips untuk blog lebih dikenali dan cara meningkatkan trafik blog. Tahukah anda apa itu SEO? SEO adalah singkatan daripada 'Search Engine Optimization'. Secara terperinci anda boleh mengetahuinya dari blogger hebat seperti Aminin.my, Ben Ashaari, Denaihati.com dan ramai lagi. 

Berbalik pada kisah blog ini, LeYa ingin menaikkan trafik blog ini lebih tinggi. Atas tunjuk ajar sahabat AimieMokhtars, LeYa telah berjaya menukar template blog kepada user friendly untuk dipaparkan dalam pelbagai bentuk resolusi desktop. Dan LeYa juga mula menambah elemen-elemen penting ke dalam blog iaitu SEO untuk lebih dikenali. Bukan sukar untuk mempelajari sesuatu yang kita inginkan. Kita hanya tekun dan terus berusaha untuk meningkatkan lagi mutu kerja diri.

SEO
Apa itu SEO???

Apa itu SEO Blog?

SEO atau panjangnya adalah (Search Engine Optimization) merupakan suatu cara atau teknik untuk membuat blog kita berada pada halaman/posisi satu di mesin pencarian (search engine) seperti GoogleBing, dan Yahoo.
Pengertian dari SEO juga sangat luas tetapi semuanya termasuk dalam hal yang sama iaitu mengoptimisasi suatu halaman website/blog agar berada pada halaman/posisi satu di search engine dengan kata kunci yang di target.

Kelebihan SEO

  1. Meningkatkan trafik yang banyak
  2. Meningkatkan penjualan produk
  3. Meningkatkan daya saing
Sekian sahaja untuk LeYa ceritakan serba sedikit mengenai Apa Itu SEO di LeYa's Blog ini. Sehingga bertemu lagi dalam kisah yang lain. 

1 ulasan:

  1. Thanks for the info :) now baru paham.hiiii

    Do follow me back plz :D

    afitot.blogspot.com

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com