Followers

Wednesday, 14 May 2014

Ranking Alexa di LeYa's Blog

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Bila dah mula rajin menulis di entri blog baru tahu akan kepentingan Alexa dalam blog.. hehehe...

Kalau di sekolah kita dipantau oleh guru dan peperiksaan untuk naik kelas yang lebih baik. Di pejabat pula, kita akan dipantau oleh majikan untuk berpeluang kenaikan pangkat dan gaji.

Jadi, dalam blog juga kita akan dipantau oleh Alexa. Semakin kedudukan blog kita baik dalam Alexa, semakin tinggi lah peluang kita untuk menjana pendapatan blog. LeYa tak percaya kalau ada di antara blogger2 yang tak mahu nak menjana pendapatan blog kan. Semua inginkannya.

Jika dahulu hobi sekadar suka-suka dalam menulis, kini boleh bertukar dalam bentuk pendapatan. Satu kerugian besar lah jika ada kemahiran menulis tetapi tidak dipraktikan. Kita mampu menjana pendapatan dengan kemahiran yang kita ada iaitu dengan menulis melalui penulisan blog kita pada tiap2 entri. Kalau dahulu hobi blog untuk suka-suka, kini harus dibuang dan diganti kepada menulis untuk menjana pendapatan. 

Di sini, LeYa ada kongsikan kedudukan LeYa's Blog dalam ranking Alexa. Anda juga boleh menyemak blog anda di Alexa.com
ranking alexa
Kedudukan pada hari Ahad 11/05/2014

ranking alexa
Kedudukan pada hari Isnin 12/05/2014

ranking alexa
Kedudukan pada hari Rabu 14/05/2014

Alhamdulillah, hanya selang beberapa hari sahaja blog LeYa mengalami perubahan yang baik sekali dalam persada dunia blog. Ini juga telah diberi tunjuk ajar dari HasrulHassan dan blogger2 mahir lain cara penulisan yang betul. Pada anda yang baru dalam penulisan blog, jangan malu untuk bertanya dan berkongsi jika mempunyai sebarang kesulitan mencari ranking blog. 
Reaksi kOrang:

4 beri komen di sini:

Cik Hanizk said...

woww, terbaikklaa!

sinuha said...

Alexa ni hanya sekadar ranking ke atau dia macam nuffnang? Btw, thanks sharing :)

sinuha said...

Alexa ni hanya sekadar ranking ke atau dia macam nuffnang? Btw, thanks sharing :)

Illya Farhana said...

Alexa adalah pageranks kite dlm blogging. Boleh semak pada teknik tingkatkan seo blog di blog2 mahir. Nuffnang adalah platform pengiklanan melalui earning n cpuv. Ia masih juga melihat berapa ramai pengunjung blog