Followers

Thursday, 21 August 2014

Alkisah di Hari Raya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Sekejap sahaja masa berlalu kan... Pejam celik pejam celik dah nak habis bulan Syawal pada kali ini. Di kesempatan ini, LeYa memohon seribu kemaafan andai ada terkasar bahasa dan tersilap perbuatan di atas rakan-rakan yang sering membaca entri LeYa. 

Pasti anda semua seronok apabila menjelang Raya di mana dapat berjumpa ahli keluarga, sanak-saudara dan sahabat handai yang jauh terpisah. Berjalan raya bersama beramai-ramai yang setiap tahun ahli keluarga sebelah ibu LeYa akan laksanakan. Kami akan konvoi raya beramai-ramai dari rumah ke rumah sehingga lah lewat malam. Penat tuh memang lah penat.. Tapi bila dah berkumpul ramai-ramai ni dan terasa bahang kemeriahannya, rasa penat itu pun hilang. 

Owh ye!!! lupa LeYa nak beritahu... Pada tahun ini juga LeYa buat pertama kalinya beraya bersama suami kerana pada tahun ini LeYa sudah pun mendirikan rumah tangga pada Mei yang lalu. Perasaan LeYa ketika itu berbaur sedih dan gembira. Kenapa ada sedih? Dan apa yang buat LeYa gembira itu? Sedih kerana tidak dapat beraya di hari raya pertama bersama ibu dan ayah. Gembira kerana sudah bersama suami. Sudah memiliki tanggungjawab sebagai seorang isteri. tanggungjawab yang besar perlu dipikul untuk memberi kebahagiaan dalam rumahtangga selain dari suami.

Aha! cukup-cukup lah LeYa berceloteh panjang untuk kali ini. Di bawah ni ada LeYa selitkan gambar kenangan di hari raya pertama sehingga raya ketiga.

Ahli Keluarga sebelah ibu (masih ramai lagi yang tidak menghadirkan diri ketika ini)

 Cucu-cucu Tok Anjang Ghani 

Bergambar bersuka ria di rumah Tok Chik di Seremban

Adik-beradik nenek bergambar di rumah Tok Lang di Brisu, Melaka

Rumahku di serbu oleh sanak-saudara

Di rumah PakNgah (aku sudah tiada ketika ini...hehe..)

Ibu & Ayah bersama ibu saudaranya di rumah Wan Ibu Aro di Sepang

Hari Raya Pertama bersama sebelah suami di Merlimau, Melaka
Ahli Keluarga Suami

Di rumah Tok Busu dan anak-anaknya serta saudara lain

Pak Itam dan keluarga


Tok Busu bersama anaknya PakNgah & Pak Itam

Selesai sudah kisahku di Hari Raya untuk kali ini. Apa-apa pun LeYa mohon ampun dan maaf sekali lagi jika ada terkasar bahasa dan terguris hati.

Reaksi kOrang:

6 beri komen di sini:

Farah Waheda Wahid said...

seronok bila ramai ahli keluarga macam ni...

Nadya Bubble said...

Salam aidilfitri :)

aishah nin said...

Wahhh!!! Meriah keluarga awak. Salam aidilfitri ye :)

Illya Farhana said...

Salam aidilgitri juga dari LeYa

Illya Farhana said...

Hehe...biase2 je la... ape pun salam aidilfitri juga

Z@i Z@mR33 said...

sonoknya tgk rmai2 cmtu.meriah