Khamis, 6 April 2017

FINANCIO - Perisian Kewangan Buat Usahawan Kecil Menguruskan Kewangan Syarikat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Anda baru berjinak dalam bidang perniagaan? 
Tidak tahu untuk menguruskan kewangan dengan betul? 
Pening dengan Debit dan Kredit dalam buku lejar akaun? 

Peluang yang akan LeYa ceritakan hari ini akan memberi pengharapan yang cerah kepada usahawan-usahawan kecil yang baru berniaga untuk menguruskan kewangan syarikat dengan sebaiknya. Financio sebuah perisian baru yang dibangunkan oleh Asian Business Software Solution Sdn Bhd (ABSS) merupakan sebuah organisasi yang membantu perniagaan kecil-kecilan dalam mengendalikan akaun dan cukai serta membuka ruang perisian Financio ke peringkat seterusnya.


"Many startups and small businesses cannot afford or see the need for an accountant in the early stages. This is a risk as they can lose track of their financials and performance because they are flying blind and cannot be in control of a business if they don't know what is going on,"said ABSS Chief Executive Officer Paul Conway at the launch of Financio in Kuala Lumpur on 29 March 2017.


Financio direka khas mengikut citarasa semua pengguna terutama kepada mereka yang bukan Akauntan dan ia tidak memerlukan pengetahuan dalam bidang perakuanan untuk melaksanakannya. Ia juga membantu para peniaga atau usahawan kecil menguruskan segala dokumen kewangan sebaiknya, Memang sangat COOL! 

Selain itu, peniaga kecil-kecilan adalah sangat penting untuk menjana ekonomi negara dan juga sebagai pendapatan keluarga. Oleh itu, ABSS menawarkan perisian Financio untuk Basic version secara percuma sepanjang hayat sebagai salah satu sumbangan kepada masyarakat tempatan. 

Perisian yang sangat mudah untuk digunakan. Yang hanya pengguna perlu lakukan hanya mengisi maklumat Sales dan Purchase.Kemudian, sistem akan melaksanakan kerjanya dengan tenang memaparkan laporan dan rekod cukai syarikat peniaga.


Financio juga menawarkan servis multi-currency support, real time backup, Malaysian GST support, file storage for attachments to transactions disebabkan ianya adalah Cloud Based kerana boleh diakses di mana-mana sahaja. 


Financio menawarkan servis percuma sepanjang hayat untuk penggunaan tanpa terhad dan servis premium untuk perniagaan yang semakin meningkat maju sebanyak RM32.95/bulan atau RM329.50/tahun | 2 bulan percuma.

Kini anda mampu mengawal akaun anda sendiri tanpa pening kepala dan tanpa rehat lagi.

Untuk maklumat lanjut mengenai perisian Financio, boleh layari:-
Website: https://financio.com/ 
Facebook: Financio

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum dan salam sejahtera, wow menarik, jika nak buat bisnes nati boleh la pkai perisian ini....

    BalasPadam
  2. hari itu hampir nak pergi dah event ni tapi kita demam sampai muntah2 dalam bas tak ada rezeki nak pergi huhu

    BalasPadam
  3. Bagus juga kan financio ni sebab membantu usahawan-usahawan kecil-kecilan ni. sebab walaupun berniaga kecil-kecilan, dokumen semua tu penting untuk diuruskan dengan baik.

    BalasPadam
  4. bagus untuk peniaga2 yang kurang mahir dengan akaun..

    BalasPadam
  5. bagus info ni, membantu usahawan2 kecil

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com