Ahad, 19 Disember 2010

Geram + Sakit Hati + Menyampah + Nyesal = Aku tension

 18 Disember 2010

Pada mulanya aku merancang baik bersama sepupu2ku.... Perjalanan pun semuanyer sempurna... Aku gembira... Namun, indah khabar dari rupa.. Kegembiraan kami menjadi sepi pabila mendapat panggilan dari Atam, makcik belah ibuku memberitahu atuk dalam keadaan kritikal. Dan, kami bercadang untuk pulang ke Seremban semula... 

Kemudian... kami dapat panggilan semula... Atuk dah beransur pulih... Jadi, sepupu2ku yg memahami perasaan ku sanggup untuk berpatah balik ke Shah Alam semata2 ingin menunaikan hajatku untuk berjumpa dgn orang yg tersayang.... Aku happy seketika... Ku telefon dia semula dan memberitahu segalanya... Dia mengiakan segalanya dan terkejut kerana aku berpatah balik dan berjumpa dengannya.... 

Okay... sampai saja di sana, kami berpecah.. sepupu2 ku pergi lepak di Uptown dan aku pergi berjumpanya... Dalam perjalanan mencari tempat makan, keadaan masih terkawal... Kami berbual biasa... Dia bertanya itu dan ini... Namun, bila tiba kami berbual mengenai kejadian tak jadi jumpa tadi, dia tak semena-mena naik angin dan marah2 padaku... Aku jadi keliru... Aku sedih... Tidak pernah dia melakukannya padaku selama ini... Setiap kali pertelingkahan kecil berlaku, mesti akan disangkalnya dan berbincang masalah lain untuk tidak mengambil peduli mengenai masalah itu... Namun, malam itu berlainan sekali... Aku dimarahnya begitu teruk sekali.... Aku nangis dalam hati... Hanya hati yg mengetahui apa yg terjadi... Aku bengang... Aku geram... Aku rasa ingin lari daripadanya seketika... Malang menimpa ku... Aku tak jumpa jalan pulang ke tempat di mana sepupu2 ku berada... Ouch! Mungkin balasan padaku... huhu... Aku gagahkan juga diri.... Relaks....Steady.... Cool... Mencari jalan pulang dan akhirnya aku bertemu di tempat permulaan aku tinggalkan mereka.... Dan, si dia yg telah tertinggal beg laptop marah2 aku. APa salah aku??? Bukan aku sengaja buat laptop nya tertinggal dalam keretaku.... Bukankah itu salah engkau?? Kenapa mesti engkau cuai?? Kenapa mesti aku yg dipersalahkan?? Ya! Mungkin kerna aku seorang wanita... Dan kau lelaki.... Tetapi tak semudah itu untuk aku mengikut kehendak kau... Aku juga punya maruah... Aku masih ada ramai lagi yg menyayangi diriku... 

Dan.... setelah dia telah mendapatkan laptopnya semula...aku bla tanpa menoleh ke arahnya dan menghulur tangan salam padanya.... Aku pergi meninggalkannya begitu sahaja... Aku pergi untuk pulang semula ke Seremban... Jam pun dah menunjukkan ke angka 1.00am... Lebih baik aku pulang dari melayan kerenah nya hari ini yang tidak baik setelah pada mulanya mendapat tahu tidak dapat bertemu denganku.... Okay... sebagai seorang wanita...aku mungkin tak dapat bohong hati dan perasaanku yg masih sayang kan mu sebab kau tidak pernah melukakan hatiku selama ini... Aku respect... Aku hormat segala perilaku mu sebagai seorang lelaki yg aku sayang... Tetapi, aku betul2 keliru kenapa kau memperlakukan aku seperti itu pada hari kita bertemu setelah tiga minggu tidak bersua muka... 

Niat di hati ingin melepaskan rindu terhadapmu... Namun, ia telah merelakan kesedihan yg bersarang di hati.. Dan aku ingin bersendirian seketika.. Buat para blogger aku yg disayangi.. Aku minta maaf andai aku tidak update entry baru dalam blog aku mulai esok... Izinkan aku menyepi...Aku perlukan ketenangan dan aku mahu menyendiri untuk seketika waktu... 

Akhir sekali, aku memohon maaf atas kekasaran bahasa di dalam ini yang mengguris hati blogger2 aku... Dan buat sepupu2 ku yg terlibat, aku juga minta maaf kerana telah menyusahkan kalian... Memang tak tahu akan berlaku kejadian seperti itu... Aku tak tahu... Aku bingung... Aku geram... Dan buat insan yg aku hormat..sayang...aku doakan kau bahagia... Aku harap kau fikirkan kembali apa yg telah kau lakukan padaku... Aku tahu kau tension dengan seseorang... Tapi, janganlah melampiaskan marahmu padaku... Andai dapat kuundurkan masa...ingin aku menjadikan semuanya indah belaka... Tidak sekali aku inginkan perkara buruk menimpa diriku... 

Dengan hati yang kehampaan kututup entry kali ini dengan sebuah lagu dari element yg bertajuk "Cinta Tak Bersyarat." Dengarkanlah.....



0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com