Selasa, 15 Oktober 2013

Filem Dampak

Assalamualaikum dan salam Sejahtera...

Hiyyyaaarrrggghhhh.... selesai sudah menonton sebuah filem malam2 ni... Pandang jam di tepi sidebar laptop. Hampir ke angka 12.00 tengah malam. Mata ini masih tidak mahu melelapkan matanya. Movie sudahpun ditonton sebentar tadi. Memikirkan aktiviti seterusnya untuk dilakukan. 

Ok done! Buka bahagian posting dan mula menulis kisah selanjutnya di dalam blog. Lagi pun hari ini aku masih belum menulis entry di blog ini. Jadi, tangan menari-nari laju di atas keyboard laptop dan otak ligat memikirkan tulisan cerita yang terbaik untuk dicoretkan. Dan, aku pun terdetik untuk menulis kisah filem yang aku baru sahaja menamatkan tontonannya sebentar tadi..

Apekah filem itu???

Nak tahu bolehlah mengikuti entri ini hingga selesai pembacaan anda. Hehehehe...


Tajuk: Dampak
Genre: Aksi, Drama
Tarikh Tayangan: 19 September 2013
Pelakon: Aaron Aziz, Farid Kamil, Michael Chin, Intan Ladyana, Juliana Evans, Scha Al-Yahya
Pengarah: Lai Yok Lung

Sinopsis
Filem Dampak merupakan antara filem terbaru lakonan ‘abang besar’ Aaron Aziz, Farid Kamil, Scha Al-Yahya, Intan Ladyana, Juliana Evans dan ramai lagi. Dampak berkisar mengenai kehidupan lima adik-beradik yang dibesarkan oleh seorang tok guru di kampung yang melatih mereka seni mempertahan diri untuk membalas dendam terhadap musuhnya yang menetap di bandar. Kedengarannya seperti jalan cerita klasik filem-filem pertahanan diri Hong Kong, bukan? Atas dasar itu, ada juga kelainannya kalau dibandingkan dengan arus filem tempatan.

Filem ini menjalani penggambaran mulai 30 Jun lepas dan siap sepenuhnya pada 27 Julai.    Bolehlah kita semua melihat lagi Aaron menampilkan aksi lasak untuk filem ini yang sedang berada dalam kerja pasca-produksi. Filem ini diterbitkan oleh Displaymax Sdn Bhd dan Ops Picture Sdn Bhd dan diarahkan oleh Andy Mak dan  Lai Yuk Long.

2 ulasan:

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com