Sabtu, 30 Ogos 2014

Apa itu Garam Buluh???

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Anda pernah dengar tentang Garam Buluh? Tahu maksud sebenarnya. Dan tahu apa kelebihan menggunakannya. Di sini, LeYa akan menerangkan serba sedikit mengenai Garam Buluh bagi sesiapa yang masih belum mengetahuinya.

Garam buluh adalah garam laut yang dikeringkan secara semula jadi oleh matahari dan dibakar di dalam buluh secara berulang-ulang sebanyak sembilan kali. 

Kaedah ini menyebabkan garam ini lebur bak lava dan membolehkan ia menyerap mineral yang terkandung di dalam buluh. Kaedah pembakaran ini berjaya membuatkan garam biasa bertukar sifat asid kepada sifat alkali. Malah, yang paling penting garam buluh mengandungi lebih 76 mineral penting yang diperlukan oleh sistem imunisasi badan. 

Buluh yang terdapat di Korea dan Jepun mempunyai kadar mineral yang tinggi. Malah, ia turut mempunyai daya ketahanan yang sangat baik terutama menghadapi musim salji dan cuaca panas yang begitu ekstrim. 

Bagaimana ia melawan penyakit?                                                    

Garam biasa mempunyai sifat asid pada kadar 5pH manakala garam buluh mempunyai ukuran pH antara 9-11. Ini membuktikan bahawa garam buluh bersifat alkali. Apabila diambil secara harian, sifat alkali akan meneutralkan kandungan asid di dalam badan yang menyebabkan punca kepada pelbagai jenis penyakit. 

Selain itu, garam buluh juga membantu badan menyerap zat-zat dan vitamin dari makanan yang diproses di dalam badan. 

Apabila kandungan toksin dan asid dapat distabilkan, badan akan mula melalui proses pemulihan secara lebih cepat dan efisien. Ini sekali gus membuatkan badan lebih sihat dan bertenaga. 

Memperkenalkan Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) untuk menggantikan penggunaan garam putih biasa. Hai-O Garam Buluh mempunyai 4 keistimewaan utama berbanding garam putih biasa iaitu:
  1. Kaya dengan unsur surih dan bahan-bahan mineral
    • Gabungan sempurna bahan mineral yang lengkap dan semulajadi dapat dibekalkan ke seluruh badan dengan lebih berkesan.
  2. Beralkali tinggi
    • Dapat mengekal dan memulihkan pH badan yang seimbang.
  3. Anti-pengoksidaan
    • Meningkatkan kandungan oksigen dalam badan, mencegah serangan radikal bebas dalam badan, membaiki sel-sel badan yang rosak dan memulih fungsi organ dalaman.
  4. Detoksifikasi 
    • Mempunyai fungsi detoksifikasi yang semulajadi dan dapat menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan dengan berkesan.

KEGUNAAN & KEBAIKAN GARAM BULUH                           

  • Membuang toksin dalam badan
  • Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Membantu mengurangkan penyakit ekzema dan alahan
  • Membantu mengatasi masalah sembelit
  • Sebagai skrub wajah untuk membuang sel-sel mati dan menyerikan wajah
  • Sebagai antiseptik untuk mencuci luka dan kudis
  • Membersih serta melembutkan kulit kaki bila direndam
  • dan banyak lagi...

Garam Buluh Premier Cooking Salt 
RM53.00

Garam Buluh Premier Drink 
RM128.00 (40 peket)

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com