Sabtu, 23 Ogos 2014

Cerita Berbulan Madu: Berjalan di 3 buah Negeri

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Dah lame pun cerita ni dah... Dah dua bulan yang lalu kisah ni berlaku. Hehe... Sejak kebelakangan ni, tetiba LeYa teringin nak ke Cameron Highlands sekali lagi. Rupa-rupanya baru sedar yang LeYa masih belum berkongsi satu kisah suka LeYa di blog ini.

Actually, LeYa dan suami pergi bercuti bersama keluarga. Namun, memandangkan kami berdua baru sahaja seminggu diijabkabulkan, jadi waktu itu kami membuat keputusan sebagai tempat berbulan madu di kala duit kami pun sudah berkurangan...hehe...

Sebelum mendaki bukit ke Cameron Highlands, kami tidur semalam di Tasik Raban, Lenggong Perak. Pemandangan yang sungguh mendamaikan untuk kami berdua beristirehat setelah penat bertungkus-lumus di hari perkahwinan. Kami bermalam di Tasik Raban Resort yang berhadapan dengan pemandangan tasik yang dapat menarik minat LeYa untuk merakam gambar kenangan.

Tasik Raban Resort

Pemandangan Tasik Raban yang sangat indah

Cerita Berbulan Madu: Berjalan di 3 buah Negeri Cerita Berbulan Madu: Berjalan di 3 buah Negeri
Bila incik suami buat perangai...hehehe..

Usai itu, pagi-pagi lagi kami sudah berangkat pula untuk menuju ke Kelantan. Dalam perjalanan, kami singgah di Royal Belum Rainforest di Gerik, Perak. Lagi sekali kami terpukau dengan keindahan ciptaan Tuhan yang sungguh mendamaikan.

Sampai di Kelantan, kami hanya bermalam satu malam sahaja. Dah tiba di Kelantan, kami tidak teragak untuk ke Wakaf Che Yeh. Kami bermalam di kawasan peranginan di Pantai Cahaya Bulan.

Cerita Berbulan Madu: Berjalan di 3 buah Negeri

Keesokannya pula, kami singgah ke Pasar Siti Khadijah sebelum berangkat ke Tanah Tinggi Cameron.

Gambar sekadar hiasan. Diambil dari Mr. Google

Dan kami pun sampailah di Cameron Highlands. Fuuuhhhh...seronoknya sejuk... hehehe... Kami menginap di kawasan Tanah Rata di Apartment Mardi. Kami bermalam di sini selama dua malam memandangkan tempatnya yang sejuk dan menenangkan.

Selesai sudah percutian kami di 3 buah negeri - Perak (Tasik Raban, Lenggong) | Kelantan (Pantai Cahaya Bulan) | Pahang (Cameron Highlands)

0 beri komen di sini:

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi LeYa melalui email anagurlz87@gmail.com